BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sætte rammerne for dansk katastrofebistand til verdens brændpunkter? Har du lyst til at være en del af et hold af dedikerede medarbejdere, der arbejder for at gøre en forskel, når katastrofen rammer? Så har vi lige nu to spændende ledige stillinger i Internationalt Beredskab – én stilling som teamleder og én som sagsbehandler.
Om os
Internationalt Beredskab er ansvarlig for Beredskabsstyrelsens internationale katastrofebistand i forbindelse med akutte natur- og humanitære katastrofer. I de seneste år har vi konstant været involveret i internationale operative indsættelser rundt omkring i hele verden. Vi har været med til at gøre en forskel i forbindelse evakueringen af Afghanistan, oversvømmelser i Pakistan, jordskælv i Tyrkiet og donationer til Ukraine – for at nævne nogle få.
Udover at koordinere de operative indsatser, varetager vi også Beredskabsstyrelsens internationale samarbejde på civilbeskyttelsesområdet i bl.a. EU, FN og nordisk regi. Sideløbende hermed administrerer vi Beredskabsstyrelsens Internationale Personalepulje og en række missions- og udsendelsesforberedende kurser. I vores daglige opgaveløsning har vi en bred kontaktflade med bl.a. Forsvarsministeriet, Udenrigsministeriet og internationale samarbejdspartnere og beredskabsmyndigheder. Helt afgørende er også samarbejdet med Beredskabsstyrelsens operative centre, der står for den konkrete udsendelse af personel og materiel.
Vi er et kontor med ca. 16 dygtige medarbejdere, der er bredt sammensat i forhold til køn, anciennitet og baggrund. I kontoret er der to teams – ét operativt team og et ét policy- og projektteam. Vi er et kontor med stor gejst, sammenhold og fokus på udvikling. Vi gør os umage for at skabe gode rammer for arbejdet – det vil sige klart formulerede forventninger til hinanden, god sammenhæng mellem opgaver og ressourcer, fleksible muligheder for arbejdets tilrettelæggelse og afspadsering, gode fysiske kontorforhold, kontormorgenmad, mv.
Om stillingen
Stillingen som teamleder/fagligleder er placeret i kontorets policy- og projektteam, der bl.a. varetager kontorets internationale samarbejde, udviklingsopgaver og en række opgaver af mere driftsmæssig og administrativ karakter. Der er tale om en central og selvstændig stilling, og det er også en ”udviklingsstilling”, hvor du vil få rig mulighed for løbende at dygtiggøre dig (yderligere) i ledelse.
Stillingen som sagsbehandler er placeret i kontorets operative team. Dine primære opgaver vil i udgangspunktet omhandle konkrete operative indsættelser – før, under og efter. Det præcise stillingsindhold og rækkevidden af opgaveansvaret vil i øvrigt afhænge af din profil.
Om dig
Det gælder for begge stillinger, at vi søger profiler med relevant uddannelse/baggrund, internationalt udsyn og gode samarbejdsevner. Vi forventer, at du enten har en akademisk uddannelse eller er officer i Beredskabsstyrelsen. Det er endvidere vigtigt, at du har gode skriftlige kompetencer, hvor du formår at formidle komplekse vurderinger til et overskueligt skriftligt oplæg til direktion og ministerier. Erfaring fra centraladministrationen eller eksempelvis en større interesseorganisation er en fordel, men ikke et krav.
For teamlederstillingen gælder det, at du skal have lyst til at prøve kræfter med faglig ledelse. Du skal trives i rollen som tovholder for teamets opgaver, og du skal kunne agere sparringspartner for teamets medarbejdere såvel som for kontorets kontor- og souschef.
For sagsbehandlerstillingen gælder det, at du skal trives som sagsbehandler/koordinator for konkrete indsættelser i kortere eller længere perioder. Du skal være nysgerrig på Beredskabsstyrelsens operative virke, så du med tiden kan være med til at gennemskue de operative muligheder og begrænsninger, når en krise rammer.
For begge stillinger gælder det endvidere, at kontaktfladen vil være bred, og det er vigtigt, at du går samarbejdspartnere i møde på en professionel og konstruktiv måde. Du kan i begge stillinger se frem til rejseaktivitet indimellem.
Ansættelsesvilkår
Stillingerne besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen som teamleder er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter sektionschefer og stillingen som sagsbehandler er i løngruppe 4 som omfatter sektionsledere.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Civile ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at der kan opnås sikkerhedsgodkendelse, samt at denne kan opretholdes under hele ansættelsesforholdet.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til – efter 1. august 2023 - at høre mere om stillingen hos chefen for Internationalt Beredskab, Jens Oddershede på telefon 41 85 05 66 eller souschef Niels Mørup på telefon 24 95 54 81. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Britt Holde på telefon 728 19143.
Ansøgningsfristen er den 9. august 2023. Der vil blive gennemført samtaler umiddelbart efter med henblik på snarest mulig ansættelse.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM BEREDSKABSSTYRELSEN
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler
samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet,
Beredskabsstyrelsen Teknisk Skole i Tinglev og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184464&DepartmentId=18963&MediaId=4695&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875840