BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at sikre kvaliteten af den sundsfaglige praksis og dokumentationen inden for ældreområdet, så er denne stilling noget for dig. Du har arbejdet i primær sektor, brænder for at undervise og har kendskab til omsorgssystemet KMD Nexus.
Som sundhedsfaglig konsulent vil du indgå i staben, som overordnet består af tre teams: et administrativt, et kvalitetsteam og et udviklingsteam.
Kvalitetsteamet består af to sundhedsfaglige konsulenter og to systemfaglige konsulenter.
Kvalitetstemaet har til opgave, at sikre dokumentationspraksis og brug af KMD Nexus, så kvaliteten og patientsikkerheden er i overensstemmelse med gældende lovgivning, instrukser og arbejdsgange.
Jobbet som sundhedsfaglig konsulent:
Du har lyst til at undervise vores kollegaer, der arbejder med den borgernære relation, så vi får skabt en ensartet dokumentation. Du brænder for at udvikle og simplificere retningslinjer, så de bliver lettere at omsætte for kollegerne i en travl hverdag. Derudover skal du kunne se dig selv som en del af kvalitetssikringen i forhold til utilsigtede hændelser (UTH), medicinhåndtering og instrukser.
Vi forestiller os at du:
- Er sygeplejerske og besidder en høj faglighed, evt. med relevant efter- eller videreuddannelse
- Har erfaring fra en lignende stilling som sundhedsfaglig konsulent eller som udviklings- eller kvalitetssygeplejerske i primær sektor
- Er dygtig til formidling både skriftligt som mundtligt og besidder pædagogiske evner
- Er god til at tænke i helheder og sammenhænge, er igangsættende og engageret
- Har undervisningserfaring, gerne i FSIII og sygeplejefaglig dokumentation
- Har erfaring med implementering og kvalitetsudvikling af dokumentationspraksis, instrukser, lovændringer etc.
- Har erfaring med KMD Nexus, gerne på superbrugerniveau, generelt flair og interesse for IT.
- Har kendskab til lov og krav omkring tilsyn samt at kunne understøtte organisationen heri
- Har kendskab til at arbejde med patientsikkerhed, herunder UTH
Vi tilbyder:
En organisation bestående af engagerede kollegaer, der gerne vil sparre og samarbejde. Vi har fokus på trivsel både for den enkelte medarbejder og for fællesskabet. Vi respekterer hinandens forskelligheder og kompetencer. Vi samarbejder på tværs af fagligheder, bruger hinandens gode løsninger og hjælper hinanden.
Der vil være en høj grad af selvstyring og selvtilrettelæggelse i opgaverne, så vi lægger vægt på fleksibilitet. Det er et selvstændigt meningsfuldt job, med gode muligheder for såvel faglig- som personlig udvikling.
Du vil referere til Stabschefen og have fast kontorplads på Rådhuset i Kokkedal. Der vil være en del kørsel rundt i Fredensborg Kommune, så kørekort er nødvendigt. Fredensborg Kommune er en grøn kommune, så der er gode muligheder for at låne en elbil.
Fra den 1. januar 2024 vil Rådhuset have lukket om fredagen, derfor skal du have mulighed for at arbejde hjemmefra den dag.
Det praktiske
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Fredensborg Kommune indhentes straffeattest.
Stillingen er på 37 timer ugentligt, med ansættelse den 1. februar 2024.
Ansøgningsfrist er den 26. november 2023.
Samtaler afholdes den 7. december 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Stabschef Sara Langsted på telefon 24 37 89 18.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937756