BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har opnormeret vores team – og nu mangler vi dig til at fuldende billedet! Er du socialfagligt stærk og motiveret for at gøre en forskel for borgere med handicap og psykiske udfordringer? Så er du måske den sidste brik i vores puslespil. Sammen med dig vil vi arbejde for at mennesker med handicap og sociale udfordringer tilbydes den rette hjælp, fordi alle har ret til et meningsfuldt liv.
Kort om organiseringen
Voksenteamet er organiseret under Center for Psykiatri og Handicap, og vi sagsbehandler indenfor servicelovens område med voksne borgere, der har komplekse handicaps, psykiske lidelser og sociale udfordringer.
Med opnormeringen er vi vokset fra 9 til 12 rådgivere og derudover er der også tilført yderligere ressourcer til centrets konsulentteam, der understøtter Voksenteamet i sagsbehandlingen.
Vi arbejder ud fra en rehabiliterende og løsningsfokuseret tilgang, i kombination med VUM 2.0, som skabelon for vores sagsbehandling.
Dit kommende team
Voksenteamet er inddelt i 3 mindre teams, der hver varetager sagsbehandling og opfølgning indenfor et afgrænset lovområde i Serviceloven. Vi søger specifikt en rådgiver til team 2, der specialiserer sig indenfor beskyttet beskæftigelse (SEL §103), samværs- og aktivitetstilbud (SEL §104) samt længerevarende botilbud (SEL §108 og ABL §105). Du vil blive en del af et dedikeret og erfarent team, hvor samarbejde, faglig sparring og et godt socialt fællesskab er i fokus. Team 2 sidder på eget fælleskontor, så til trods for et til tider pulserende arbejde i centret, er der skabt rum for ro og fordybelse.
Dine primære opgaver vil være at:
- Yde rådgivning og vejledning, særligt indenfor paragraframmen i team 2, men også mere generelt.
- Behandle ansøgninger om støtte, herunder udrede borgers støttebehov og udarbejde faglige vurderinger.
- Indstille til visitation og formidling af afgørelser.
- Samarbejde med borger, pårørende, værger og andre relevante samarbejdspartnere.
- Koordinere og følge op på igangværende indsatser, både internt i kommunen og eksternt.
- Håndtere værgemålsansøgninger og klagebehandling i samarbejde med vores socialjuridiske konsulent.
Dit arbejde vil være forbundet med en del opgaver udenfor kommunen ifm. opfølgning på botilbud, primært på Sjælland. Kørekort er derfor en fordel, men ikke et krav.
Hvem er du?
- Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant socialfaglig baggrund eller erfaring med området.
- Du er en stærk kommunikator, skriftligt som mundtligt.
- Du arbejder systematisk og struktureret.
- Du har en anerkendende tilgang.
- Du kan samarbejde konstruktivt med mange forskellige mennesker i forskellige arenaer.
- Du ønsker at udvikle dig fagligt og personligt.
- Du bidrager positivt til fællesskabet, både fagligt og socialt.
Din kommende arbejdsplads
Din kommende arbejdsplads er fysisk placeret på Fredensborg Rådhus i Kokkedal, tæt på motorvej og offentlige trafikforbindelser og gratis parkering samt mulighed for ladning af el-bil tæt på. Rådhuset råder over flere el-biler der kan benyttes til tjenestelig kørsel i lokal- og nærområdet og byder derudover på en skøn kantine med en sund og varieret buffet, gratis motionsrum og medarbejderklub samt diverse tilbud- og rabatordninger.
Hos os får du lige det mere
Du kan glæde dig til at blive en del af et fagligt anerkendende fællesskab med plads til personlig og faglig udvikling.
Vi bestræber os på at du får den bedste start i teamet, bl.a. gennem et individuelt tilpasset introduktionsprogram, hvor vi tager afsæt i din nærmeste zone for udvikling. Alle dine kollegaer vil desuden være klar med faglig sparring, ligesom du vil få glæde af samarbejdet med centerets konsulenter samt modtage ekstern supervision.
Vores nyankomne kolleger siger følgende, om at blive en del af Voksenteamet:
”Det har været en rigtig god start, hvor man følte sig velkommen, der var styr på opstarten og mine kollegaer har været klar til at hjælpe mig ind i teamet og arbejdsgangene.”
Du kan se frem til en hverdag med afvekslende opgaver i et socialfagligt spændende og udfordrende job, hvor du får hjælp til at prioritere i dine opgaver og blive klædt på til næste skridt i sagsarbejdet.
Vi vægter et tæt og uhøjtideligt kollegaskab, bl.a. i form af ugentlige fællesmorgenmad, kagepause mandag eftermiddag og vores frokostpauser foregår med plads til hyggelige ikke-faglige snakke.
Skal du have privat- og arbejdsliv til at gå op, så tilbyder vi også fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejdsdage. Hertil er rådhuset desuden lukket fredage, hvor alle arbejder hjemmefra.
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om fuldtidsstilling på 37 timer/uge med ansættelse pr. 1. maj 2025.
Hvis du er den rette kandidat, er vi også åbne for deltidsansættelse.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og med udgangspunkt i principperne om Ny Løn.
Ved tilbud om ansættelse vil der blive indhentet reference samt straffeattest.
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Michelle Løwe på tlf. 61 13 50 48 eller myndighedsleder Mette Meyer tlf. 21 59 51 27.
Hvis du stadig læser med og kan se dig selv i Voksenteamet, ser vi frem til at læse din ansøgning.
Klik på knappen ”Ansøg” og følg vejledningen.
Ansøgningsfristen udløber søndag den 16. marts. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. marts, men vi vil løbende vurdere indkomne ansøgninger.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Handicap og Socialpsykiatri (Myndighed), Egevangen, 2980 Kokkedal
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f21655bf-3a19-43a7-9104-af45cc860209