Sagsbehandlende terapeut til Team Hjælpemidler i Fredensborg Kommune
Har du erfaring som sagsbehandler gerne inden for bilsager eller har du et stort drive for at lære hjælpemiddelområdet at kende - så er det lige dig, vi leder efter.
Om stillingen
Vi har brug for dine faglige kompetencer, og du kommer til at arbejde med sagsbehandling inden for hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretning samt handicapbiler efter Servicelovens §§112,113, 114 og 116.
Hos os vil du få en afvekslende og spændende hverdag.
Vi forestiller os, at du har erfaring med sagsbehandling, og vi vil rigtig gerne vide, hvilke områder du brænder mest for.
Vi er opdelt inden forskellige opgaveområder og specialer, fx børnesager, bilsager, boligsager, alt-på-hjul-sager, m.m.
Du skal kunne trives i en foranderlig hverdag og arbejde udviklende med fokus på effektivitet, så vi sammen kan yde den bedste service for borgerne.
Om os
Du vil blive en del af et team på 7 engagerede og fagligt dygtige sagsbehandlere, som arbejder tæt sammen med vores visitation, hjemmepleje, sygepleje, genoptræning, rehabiliteringscenter, plejecentre og andre enheder.
Vi arbejder på tværs for at sikre sammenhæng i borgernes forløb – og vi vil i løbet af 2026 begynde at komme fast på Tværfaglige Møder i hjemmeplejen.
Vi sidder på mindre kontorer og har fokus på at støtte og hjælpe hinanden. Vi sidder tæt på vores kollegaer i Visitationen, Forebyggelsen og demenskonsulent m.fl.
Vores fagkoordinator i Visitation og Hjælpemidler yder faglig sparring i de sager, hvor der er behov.
Om dig
- Du har en relevant sundhedsfaglig uddannelse (enten ergoterapeut eller fysioterapeut) og gerne erfaring som sagsbehandlende terapeut.
- Har kendskab til sagsbehandling efter §§ 112, 113, 114 og 116.
- Har du erfaring med bilsager, større boligsager eller servicehundesager, vil det være en fordel.
- Gerne kendskab til APV-redskaber.
- Er stærk i skriftlig og mundtlig formidling.
- Arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang.
- Arbejder struktureret og tager ansvar – og samtidig kan være fleksibel i opgaveløsningen.
- Har et positivt sind, kan bevare overblikket – og bidrager til en god stemning.
- Trives med selvstændighed men ikke er bange for at spørge om hjælp.
- Trives med myndighedsrollen og er bevidst om økonomi og ressourcer i opgaveløsningen.
- Har kørekort B så du kan komme ud til borgerne – vi har elbiler til rådighed.
- Har kendskab til udvælgelse og tilpasning af genbrugshjælpemidler.
- Behersker IT på brugerniveau (vi bruger KMD Nexus).
Det praktiske
Er du nysgerrig på at vide mere, er du velkommen til at kontakte Træning- og Forebyggelseschef Pernille Bay Neimann, tlf. 21 52 93 27 eller Afdelingsleder for myndighed Helene Stoltz, tlf. 21 99 81 17.
Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. marts 2026.
Vi har kontor på Fredensborg Rådhus, Egevangen 3 B, 2980 Kokkedal.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse.
Du skal have kørekort til bil. Ved ansættelsen indhentes der straffeattest.
Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, cv og andre relevante dokumenter senest den
19. januar 2026 kl. 23.59.
Vi har planlagt ansættelsessamtaler den 22. januar 2026.
Det er en forudsætning for ansættelse i Fredensborg Kommune, at du minimum kan oplyse en reference.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Ældre og Forebyggelse, Egevangen, 2980 Kokkedal
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/710aa871-4f5c-4d97-9b8c-d2fc14457549