Økonomisk konsulent til ambitiøst team i Fredensborg Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne arbejde i et fagligt ambitiøst team, hvor humøret og arbejdsmiljøet er i top? Er du glad for regneark og økonomi og er struktureret og serviceminded? Så er det lige præcis dig, vi søger til Team Budget i Fredensborg Kommune!

Du bliver en del af
I Team Budget er vi 14 økonomikonsulenter. Vi er en del af Center for Økonomi og Indkøb, som samlet udgør knap 50 ansatte. Centeret dækker økonomien på hele det kommunale opgaveområde. Vi er nerven for kommunens økonomistyring og er et yderst velfungerende center med gode samarbejdsrelationer til resten af kommunen. Her vægter vi en god balance mellem arbejde og privatliv med fast hjemmearbejde fredag og mulighed for hjemmearbejde efter behov på øvrige dage, ligesom vi har kontormotion, motionslokale og frugt-, kaffe-, te-ordning mv.

Som økonomisk konsulent i Team Budget vil du i tæt samarbejde med fagområderne fokusere på at videreudvikle organisationens økonomistyring, hvor de digitale løsninger spiller en stor rolle. Din understøttende, udfordrende og inspirerende tilgang til dine økonomiopgaver vil være i relation til Center for Ældre og Forebyggelse samt til Center for Borgerservice.

Stillingens indhold
Opgaverne for Center for Ældre og Forebyggelse er fordelt mellem dig og din teamkollega, idet du økonomiunderstøtter kommunens seks plejehjem, træning- og rehabilitering samt kommunens produktionskøkken af mad til plejehjem og hjemmeboende borgere. Dine opgaver på begge centre vil bestå af selvstændige udviklings- og driftsopgaver, f.eks. økonomisk overblik ift. månedsmøder og budgetopfølgninger, økonomisk sagsbehandling af sager til Direktion og det politiske niveau. Du vil endvidere bl.a. skulle stå for de årlige beregninger af mellemkommunal plejehjemsplads, mad til hjemmeboende og generelle takster på ældreområdet samt løbende udarbejde prognoser for udviklingen på ældreområdet i kommunen. Du vil få mulighed for at sætte dit præg på og dermed påvirke stillingens indhold.

Din profil, fagligt og personligt
Vi forventer, at du motiveres af og er dygtig til, at:

  • analysere og komme hele vejen rundt om økonomiske problemstillinger
  • bruge din erfaring med økonomistyring og har kendskab til at arbejde i en politisk organisation
  • forstå andres økonomiske og styringsmæssige behov og være med til at udtænke smartere løsninger
  • samarbejde med øvrige faggrupper og kunne formidle dine økonomiske resultater og indsigt på en klar og præcis måde
  • være superbruger i Excel
  • deltage i projektarbejde for at videreudvikle kommunens økonomistyring
  • aflevere kvalitetssikret materiale
  • påtage dig forskelligartede opgaver og være fleksibel i forhold til centerets behov

Vi forestiller os, at du:
  • er god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde
  • kan udfordre på en konstruktiv måde
  • er handlekraftig
  • er et positivt menneske med humor og masser af gå-på-mod
  • har en uddannelse indenfor økonomi – akademisk eller anden relevant kommunaløkonomisk uddannelse

Det vil selvfølgelig være dejligt, hvis du allerede kan det hele fra starten. Men vi kan også bruge dig, hvis du kun har erfaring med nogle af opgaverne eller er nyuddannet - blot dit udgangspunkt er i orden, og du kan arbejde med økonomi og regneark på højt niveau.

Om os
Fredensborg Kommune er en faglig spændende arbejdsplads med gode muligheder for kompetenceudvikling og en række gode medarbejdertilbud (god kantine med mulighed for at købe mad med hjem, motionsrum, sommerhuse mv.). Rådhuset ligger med gode transportmuligheder: kystbanen mellem Kokkedal Station og Nørreport på 23 minutter, tæt på motorvej samt gode muligheder for parkering. Fredensborg Kommune er klimakommune, hvor bæredygtighed er en del af ledelsesgrundlaget, ligesom kommunen er en del af DK2020 klimaplanen. I Fredensborg Kommune vil du få samarbejdspartnere i både direktion, fagcentre og institutioner. Ligesom du vil opleve en arbejdsplads med masser af energi, højt til loftet, mange spændende opgaver at tage fat på samt dygtige kollegaer, der ser frem til at byde dig velkommen. Fredensborg Kommune gør en aktiv indsats for at være en attraktiv arbejdsplads og kan bryste sig af en trivsel, der ligger helt i top. Læs mere på www.fredensborg.dk

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen inkl. frokost. Løn- og ansættelsesvilkår iht. gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Fredensborg Kommunes Rådhus, Egevangen 3 B, 2980 Kokkedal.

Frist for rettidig modtaget ansøgning er inden kl. 23:59 tirsdag den 18. marts. Første og anden samtaler forventes afholdt i uge 12 og 13.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Marianne Rønnstad på telefon 2499 3773 eller økonomichef Claus Chammon på telefon 2424 0872.

Vi ser frem til at høre fra dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fredensborg Kommune, Center for Økonomi og Indkøb, Egevangen, 2980 Kokkedal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1f75f771-8bac-4bb7-a427-9054095eb46e

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet