Koordinerende sagsbehandler, der kan bidrage med integration af flygtninge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en koordinerende sagsbehandler, der kan bidrage med integration af flygtninge

Hvis du gerne vil arbejde med at integrere mennesker på flugt i det danske samfund, og særligt er optaget af, at arbejde er en central og vigtig del af integrationen, så er du muligvis vores kommende kollega?

Derfor skal du vælge OS

Vi har udviklet en stærk integrationsmodel på Ukraine-området, som bidrager til at skabe gode resultater. For det første mødes flygtninge og familiesammenførte som jobparate, hvor sagsbehandler og virksomhedskonsulent har til opgave at bistå med, at de hurtigt får et fodfæste på arbejdsmarkedet. For det andet, har vi valgt at arbejde med en stærk og tydelig samarbejdsmodel, hvor alle øvrige indsatser så som indregistrering, modtagelse, bolig, ydelse, daginstitution og skole mv. bidrager aktivt til den fulde og hele integration. Sidst men ikke mindst har vi et stærkt partnerskab med de frivillige, hvor vi har udviklet bedre løsninger i fællesskab end vi hver i sær kunne have gjort alene.

Dine faste opgaver 
Du vil som sagsbehandler arbejde med flygtninge og familiesammenførte, og dine opgaver vil være:

  • Udarbejde og følge op på integrationskontrakter og Min Plan
  • Afholde målrettede job- og integrationssamtaler
  • Henvise til sprogcenter og følge op på fremmøde og progression
  • Arbejde med udredning og afklaring af arbejdsevne og evt. indstilling til rehabiliteringsteam
  • Vurdere rådighed
  • Samarbejde med virksomhedskonsulenter, tolke, frivillige mv.
  • Arbejde helhedsorienteret og koordineret ift. ydelse, sociale, familie- og sundhedsindsatser, mv.

Du er karakteriseret ved, at:

  • Have et stort engagement i at få mennesker på flugt integreret
  • Være god til at nå målet, tage afsæt i borgernes ressourcer og evne at inspirere og støtte
  • Være struktureret og systematisk og have flair for administrativ praksis
  • Have en respektfuld tilgang og være god til at samarbejde med alle
  • Have lyst til at bruge dine kompetencer til at drifte, men også udvikle driften
  • Have en uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler. Gerne med erfaring fra en lignende stilling i et andet jobcenter eller fra anden aktør.

Vi kan tilbyde dig:

  • En velfungerende arbejdsplads, hvor man tager ansvar for, at vi har det godt med hinanden. 
  • Et selvstændigt job, hvor du har mulighed for at præge stillingen.
  • Dygtige kolleger og faglig sparring med kolleger, faglig koordinator og leder. 
  • Faglige og sociale arrangementer
  • Vi har en aktiv medarbejderklub, som arrangerer gode oplevelser og sjove arrangementer for medarbejdere. 
  • Vi lægger vægt på trivsel og alle medarbejdere er omfattet af en sundhedsordning samt der er fri adgang til motionsrum. 

Geografisk er rådhuset godt placeret 20 min. fra København, tæt på Helsingørmotorvejen og med gode offentlige transportforbindelser. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer, og vi har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde. Ansættelsen sker eftergældende overenskomst med aflønning efter kvalifikationer og i henhold til principperne i Ny Løn. Arbejdsstedet er Fredensborg Kommunes Rådhus, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal.

Vi holder løbende samtaler, så vent derfor ikke med at sende din ansøgning. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Charlotte Hoegh eller sagsbehandler Soheir Abou Harb.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993319

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet