Konsulent med stærke analytiske kompetencer til dagtilbudsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har brug for en konsulent med stærke faglige og analytiske kompetencer inden for dagtilbudsområdet til Center for Skole og Dagtilbud. 

I Fredensborg Kommune har vi høje ambitioner for børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. På dagtilbudsområdet har vi et stærkt fokus på og høje ambitioner om faglig og pædagogisk udvikling blandt andet gennem systematisk efter – og videreuddannelse. Noget af det vi er optaget af i øjeblikket er legende tilgang, nærvær og samspil samt evalueringskultur. 

Vi har en lang tradition for samarbejde på dagtilbudsområdet ikke kun mellem administrationen på rådhuset og lederne af vores dagtilbud men også på tværs af de fire områdeinstitutioner og på tværs af dagtilbud og skole.

Dagtilbudsområdet består af fire kommunale områdeinstitutioner med tilsammen 21 daginstitutioner og dagplejen. Vi har herudover fire selvejende og syv private 0-5 års institutioner, tre private fritidsklubber samt en række private pasningsordninger.

Vi er en vækstkommune, hvor børnefamilier flytter til og i modsætning til andre kommuner oplever vi et øget pres på kapaciteten i dagtilbud og dermed et behov for udvide vores dagtilbudskapacitet bl.a. gennem projektering og opførelse af nye daginstitutioner.

Brænder du for at drible mellem analytiske opgaver i en administrativ enhed på rådhuset samt bringe faglige kompetencer i spil, der kan bidrage til at understøtte kvaliteten i de pædagogiske læringsmiljøer i tæt samarbejde med kolleger, ledere og medarbejdere i dagtilbud, så læs videre:

Dine typiske arbejdsopgaver vil være:

  • Analyse og udarbejdelse af skriftlige oplæg som redegørelser, notater, projektbeskrivelser, kapacitets – og prognoseoverblik m.m.
  • Sagsfremstillinger til Børne – og Skoleudvalget
  • Forældrehenvendelser, klagesagsbehandling, akt-indsigt, sagshåndtering, 
  • Udarbejdelse af oplæg til hjemmeside, præsentationer, taleoplæg m.m. 
  • Projektledelse/facilitering af udviklingsprojekter og implementeringsprocesser i tæt samarbejde med områdeledere og daglige ledere i dagtilbud samt andre centre og fagområder på rådhuset fx center for økonomi og center for ejendomme
  • Planlægning og afvikling af temadage, dialogmøder, efteruddannelse for dagtilbuddenes medarbejdere samt dialog med uddannelsesinstitutioner
  • Vejledning og rådgivning af dagtilbudsledere ift ny lovgivning, kommunikation mm.
  • Periodisk gennemførelse af tilsyn i samarbejde med den pædagogiske konsulent ift anmeldte, uanmeldte og lejlighedsvise tilsyn samt udarbejdelse af tilsynsrapporter i hele dagtilbudsområdet.

Dine kompetencer har du opnået på forskellig vis gennem relevant uddannelse på akademisk niveau og gerne suppleret med viden om og erfaring fra dagtilbudsområdet og pædagogisk praksis. 

Vi lægger vægt på

  • Du er opdateret på faglig viden på dagtilbudsområdet og evt. kan dokumentere konkret viden med udviklingstiltag i dagtilbud.
  • Din værktøjskasse rummer redskaber til at løse opgaver med et helhedsorienteret, analytisk blik men også med sans for detaljen.
  • Du arbejder effektivt, struktureret og systematisk med både administrative og faglige konsulentopgaver. 
  • Du er en stærk kommunikator i skrift og i dialogen med ledere og medarbejdere på dagtilbudsområdet, samarbejdspartnere eller forældre.
  • Du trives med dagligt samarbejde med dine kolleger og bidrager til et arbejdsmiljø, hvor det er naturligt at trække på hinandens erfaringer og kompetencer, når der er brug for sparring om opgaven. 
  • Du går til opgaven med både robusthed og ydmyghed, og kan optræde med både myndighed og nysgerrighed ift. forskellige perspektiver. 

Om os

Center for Skole og Dagtilbud er et aktivt og engageret center med høj faglighed og godt humør, der til tider er præget af intens aktivitet og korte deadlines.

Vi er en enhed på ca. 15 medarbejdere, der er organiseret i teams: dagtilbud, skole, specialundervisning og administration. Vi sidder i storrum, arbejder ofte på tværs af vores team for at understøtte den røde tråd i barnets liv 0 – 18 år og løser vores opgaver i tæt samarbejde med kolleger i andre dele af organisationen. Derudover er vi en arbejdsplads med fokus på den enkelte og fællesskabet. Vi har en høj grad af egen styring i vores opgaver og lægger vægt på at være en fleksibel arbejdsplads. 

Du bliver en del af dagtilbudsteamet. 

Kan du genkende dig selv i ovenstående beskrivelse, og har du lyst til at sætte dig selv og dine kompetencer i spil – glæder vi os til at høre fra dig.

Ansættelsesvilkår

Tiltrædelse snarest muligt dog senest 1. oktober 2024. Løn efter gældende overenskomst. Kørekort er nødvendigt og vi stiller elbiler eller el-cykler til rådighed. Arbejdstiden på rådhuset ligger på de fleste dage mellem 8 – 15.30, dog er mandag lang dag til kl. 18. Der er også mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale, hvis opgaverne tillader det, Rådhuset er lukket om fredagen og alle arbejder hjemme ”digital fredag” eller er til møder ”ude i byen”.

Du kan læse mere om kommunen på www.fredensborg.dk 


Yderligere information

Henvendelse om stillingen kan ske til teamleder for dagtilbud og administration Birgit Alstrup 25 44 47 94 i uge 29, 30 og 31 eller centerchef Marianne Ingeholm Larsen 25 51 89 57 fra uge 32. Tager vi ikke lige telefonen så læg besked eller send sms.
 
Ansøgningsfrist er d. 7. august. Du kan søge via nedenstående link 

 

Ansættelsessamtaler afholdes den 12. august 2024 (1. samtale) og den 14. august 2024 (2. samtale)

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081140

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet