BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du med på holdet?
Kunne du tænke dig at arbejde i en kommune med et slot, bevaringsværdige og andre skønne bygninger. Og vil du arbejde sammen med en masse engagerede kolleger. Så søger Fredensborg Kommune lige nu en byggesagssagsbehandler til et job der kombinerer byggeri, arkitektur og jura.
Om jobbet
Jobbet består i byggesagsbehandling af al slags byggeri både i byerne og på landet. Både ved nybyggeri og de sager, der opstår i forbindelse med eksisterende byggeri.
- Vi har en helhedsorienteret og videns baseret tilgang til opgaverne, og er løsningsorienterede.
- Vi værdsætter en sparringskultur i såvel det interne som det eksterne samarbejde.
- Vi har et tæt samarbejde med de øvrige fagområder på det tekniske område og på tværs i administrationen.
- Vi lægger vægt på, at vi har en god servicekultur, så borgere og virksomheder sikres en god oplevelse i samarbejdet med kommunen.
- Vi har fokus på at arbejde med effektiviseringer og på at nedbringe sagsbehandlingstiden, så vi kan give alle en god sagsbehandling.
- Vi har også fokus på at forholdene for erhvervslivet skal være så gode som muligt, så der sikres en god og hurtig sagsbehandling af vores erhvervssager.
En af de ting dine kommende kollegaer vægter højt, er at bevare gode relationer og bidrage til det faglige fællesskab, som kendetegner os i Team Byg, Miljø og Erhvervsservice. Vi lægger vægt på en god tone og respektfuld omgang med hinanden. Vi værdsætter vores kultur med blik for opgaven i en humørfyldt hverdag.
Om dig
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring som byggesagsbehandler i en kommune, men det er ikke et krav, bare du har lyst til at arbejde og udvikle dig indenfor området. Måske har du erfaring fra f.eks. bygge- og/eller rådgiverbranchen.
Den perfekte ansøger er:
- En erfaren byggesagsbehandler, men ikke en betingelse.
- Har kendskab til bygningsreglement og bygge- og planlovgivningen, eller måske jura
- Er rutineret med digitale systemer til byggesagsbehandlingen og GIS.
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund.
Du kan lide :
- At finde gode løsninger og har lyst til at gøre en forskel for borgere og virksomheder.
- At anvende din viden om bygninger og regler i konkrete sager og finde balancerede løsninger i samarbejde med eksterne og kolleger.
- At være produktiv i sagsbehandlingen og finde en passende balance mellem kompetent og systematisk sagsbehandling.
- At identificere ansøgers ønsker og levere den relevante service.
Vi forventer, at du har viden om - eller interesse for - byggelovgivning og gerne også anden relevant lovgivning, f.eks. planloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven.
Du er fagligt engageret og evner at sætte dig ind i løsningen af nye problemstillinger. Du er god til at samarbejde og skabe netværk, også med folk med andre faglige baggrunde. Du er velformuleret, klar og tydelig i din formidling - mundtligt såvel som skriftligt. Du evner at omsætte regler og formulere afgørelser på en enkel og forståelig måde.
Du er i stand til at arbejde selvstændigt med evne til at træffe beslutninger. Du kan arbejde i et travlt miljø, hvor det er nødvendigt at kunne prioritere mellem opgaverne og bevare overblikket, også selvom der er travlt. Samtidig er du humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi.
Om Team Byg, Miljø og Erhvervsservice
Du bliver ansat i Center for Byg og Land, hvor Team Byg, Miljø- og Erhvervsservice hører til. Teamet består af ca. 20 medarbejdere, med et stærkt fagligt miljø. I byggesagsgruppen er vi 5 byggesagsbehandlere, heraf en faglig koordinator samt 2 administrative sagsbehandlere.
Om Center for By og Land
I Center for By og Land er vi ca. 70 kolleger, der lægger vægt på at yde god og kompetent service i samarbejde med virksomheder, borgere, kollegaer og politikere. I centeret arbejder vi med fysisk planlægning, byggesagsbehandling, geodata, natur, miljø, klima, affald, mobilitet og infrastruktur, erhverv og turisme. Vi arbejder aktivt med inddragelse, formidling og tværfagligt samarbejde for at skabe de bedst mulige løsninger.
I centeret lægger vi vægt på et godt arbejdsklima med en uformel omgangstone, et tæt og tillidsfuldt samarbejde, høj faglighed og engagement.
Løn- og ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med en fleksibel arbejdstid. Fredensborg Rådhus har lukket hver fredag og det betyder, at du har en fast hjemmearbejdsdag hver fredag.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med aflønning efter kvalifikationer og i henhold til principperne i Ny Løn. Arbejdsstedet er på Rådhuset i Kokkedal, som ligger tæt på Helsingørmotorvejen.
Ansøgningsfrist
Hvis du er klar til at bringe din viden og dine færdigheder i spil i en spændende og udfordrende stilling, så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest den 14. august 2024.
Vi forventer at holde de første samtaler den 21. og 22. august. For kandidater, der går videre til anden runde afholdes samtaler den 26. august.
Du er meget velkommen til at kontakte faglig koordinator Christian Mathiasen, telefon 25 51 89 86.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6075180