Har du lyst til at præge det personalepolitiske område i Fredensborg Kommune? Har du lyst til og evner at yde professionel ledelsesrådgivning og sparring vedr. komplekse personalejuridiske sager og problemstillinger? Så er det måske dig, vi leder efter.
Fredensborg Kommune er kendt som en ambitiøs og bæredygtig arbejdsplads med fokus på udvikling. Der er mange spændende opgaver at tage fat på - f.eks. implementering af reformer fra Folketinget, understøttelse af en attraktiv og bæredygtig arbejdsplads og støtte til ledere i organisationen med konkrete ledelsesmæssige og personalejuridiske udfordringer.
Dine opgaver
Opgaverne i Personalejuridisk Team spænder bredt. Vi arbejder bl.a. med følgende opgaver:
- Ledelsesrådgivning/-sparring og tæt involvering i alle typer personalejuridiske sager, sygefraværsindsatser og lignende.
- Fortolkning og implementering af love, overenskomster og aftaler.
- Rådgivning og vejledning ift. ansættelsesretlig lovgivning, overenskomster/aftaler, lokalaftaler m.v.
- Løbende forhandlinger vedr. løn- og ansættelsesforhold samt årlige lønforhandlinger.
- Deltagelse i samtaler og forhandlinger med de faglige organisationer.
- Undervisning af kommunens ledere indenfor det personalejuridiske område.
- Løbende udvikling af det personalepolitiske område sammen med vores kollegaer i HR – herunder udarbejdelse af personalepolitikker og -vejledninger og ledelsesinformation.
Du vil få et bredt arbejdsområde med komplekse og spændende sager, der stiller høje krav til din faglige viden og dine personlige kompetencer. Det vigtigste er, at du kan se dig selv i en hverdag, hvor din hjælp ofte søges, når lederen har en vanskelig personalejuridisk problemstilling, som der er behov for din hjælp til. Du skal være en god rådgiver og sparringspartner for lederne, hvilket betyder, at du skal kunne sætte dig ind i deres udfordringer, være løsningsorienteret og samtidig sikre at lovgivning, overenskomster m.v. overholdes
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund har mindre betydning, men vi ser helst, at du har erfaring med personalejura og personalesagsbehandling. Kendskab til overenskomster og aftaler på det offentlige område vil ligeledes være en fordel.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- Kan prioritere din egen tid med udgangspunkt i teamets samlede opgaveløsning.
- Har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner og kan formidle din viden på en let forståelig måde tilpasset mange forskellige faggrupper.
- Kan varetage opgaverne selvstændigt, men også se værdien i at arbejde sammen med andre og have lyst til at sparre og dele din viden med kollegaer og selv efterspørge sparring, så vi sikrer en ensartet linje i vores rådgivning og produkter.
- Er hurtig til at læse en organisatorisk kontekst og har god forståelse for kultur og beslutningsprocesser i en politisk styret organisation.
- Har personlig gennemslagskraft og evner at skabe relationer og tillid hos dine samarbejdspartnere.
- Er lyttende, indgår i dialog og udfordrer konstruktivt, når det giver mening.
- Er fleksibel og trives med at være en del af en arbejdsplads med et højt tempo uden at miste overblikket.
I konsulentrollen er dine personlige kompetencer også vigtige. Vi lægger vægt på, at du fremstår professionel og med overskud, selv i situationer der kan være svære og udfordrende.
Hvem er vi?
Personalejuridisk Team består udover dig af to dygtige og engagerede personalejuridiske konsulenter. Teamet er en del af Center for Politik og Organisation med reference til kommunaldirektøren. Centeret består af i alt 50 medarbejdere med forskellige opgaver, uddannelser og kompetencer fordelt på 7 forskellige teams.
Vi sørger for en grundig introduktion
Vi tilbyder en grundig introduktion til vores organisation, opgaver og relationer. Du vil få en personlig buddy og løbende sparring for at sikre en god start i rollen.
Vi prioriterer faglig udvikling gennem deltagelse i konferencer, kurser og uddannelse, da vores egen udvikling er afgørende for at kunne understøtte organisationen bedst muligt.
I Fredensborg Kommune har vi flere personalegoder, fx en medarbejder- og kunstforening, sundhedsordning, DHL-stafet og en god kantine. Derudover kan du benytte elcykler og -biler til møder rundt omkring i kommunen. Du kan læse mere om Fredensborg Kommune på vores intranet hosfrede.
Praktisk information
Stillingen er på fuld tid og tiltrædelse er den 1. maj 2025. Det er en fordel, hvis du har kørekort, da vi prioriterer at afholde nogle af vores møder med lederne ude på deres arbejdspladser.
Løn og ansættelsesvilkår aftales efter gældende overenskomst og baseres på dine kompetencer og erfaring.
Rådhuset er lukket om fredagen, så her arbejder vi enten hjemmefra eller er til møder uden for huset. Arbejdstiden er som udgangspunkt til kl. 18 om mandagen - til gengæld har vi fri kl. 13 om fredagen. Der er gode muligheder for fleksibilitet i hverdagen og mulighed for at arbejde hjemmefra.
Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte personalechef på telefon 21485679 eller e-mail mshi@fredensborg.dk.
Ansøgningsfristen er 19. marts kl. 12.00.
Vi holder første samtalerunde den 21. marts og anden runde den 27. marts. Som en del af rekrutteringsprocessen får du en case.
Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Personalejura, Egevangen, 2980 Kokkedal
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0de01480-035c-42f2-9dea-99e906069540