BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med IT controlling og rådgivning? Er du struktureret og servicemindet?
Så er stillingen som IT Controller ved Beredskabsstyrelsen måske noget for dig.
Om os
Kontoret Kapaciteter, Sikkerhed og Drift består af ca. 25 dygtige medarbejdere, der er bredt sammensat i forhold til køn, anciennitet og baggrund. Vi er et kontor med fokus på udvikling. Vi tilstræber klart formulerede forventninger til hinanden og god sammenhæng mellem opgaver og ressourcer. Vi værdsætter samtidig faglig sparring, et godt læringsmiljø, kollegialt sammenhold og et personligt engagement i hinanden højt.
I kontoret er der fire teams – ét Materiel og Logistik team, ét DeMars (SAP) team, ét Etablissement team og ét IT/MILSIK team.
Du kommer, i IT/MILSIK teamet, til at indgå i et uformelt og dynamisk miljø i tæt samarbejde med tre engagerede kolleger. Teamets opgaver spænder fra Militær Sikkerhed (MILSIK), over intern og ekstern koordination af IT til controlling.
Om stillingen
Der er tale om en central placeret stilling, hvor du kan forvente at få bred kontakt på tværs af Beredskabsstyrelsen.
En stor del af arbejdet består af opgaven som Beredskabsstyrelsens DeMars (SAP) Autorisationssikkerhedsofficer (ASO), hvis opgave det er at udføre kontrol af DeMars rolletildelinger, brugeradministration, støtte og vejlede sagsbehandlerne vedr. brugeradministration og sikre at gældende kontrolrammeværk gennemføres.
Som ASO vil du være i tæt dialog med brugeradministratorerne i team DeMars. Foruden dette vil du skulle rådgive chefer om og vedligeholde DeMars Strukturen.
Du vil repræsentere Beredskabsstyrelsen i koncernfælles netværk og IT-serviceudvalg. Koordinationen med Cyber og Informationssikkerhedsdivisionen (CID) er også en integreret del af opgaveporteføljen.
Du skal være indstillet på rejseaktivitet, da kontorets aktiviteter er fordelt over hele landet.
Om dig
Vi forstiller os, at du har erfaringer med SAP (DeMars) og gerne med SAP Modulerne Access Control og Struktur.
Du kan lide at arbejde selvstændigt og turde tage relevante beslutninger inden for de udstukne rammer.
Som person er du servicemindet, opbygger tillidsfulde samarbejdsrelationer og kan samarbejde med kolleger med forskellige baggrunde både internt i styrelsen og på tværs af Forsvarsministeriets koncern. Du er nysgerrig på sammenhænge, har en struktureret og konstruktiv tilgang til løsninger / udfordringer.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen vil blive indplaceret i den respektive løngruppe ift. valgte kandidat. Stillingen kan således søges af henholdsvis Sektionsleder / Kaptajn / Kaptajnløjtnant og Sektionschef / Major / Orlogskaptajn.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef for Kapaciteter, Sikkerhed og Drift, Henrik Raatræ Lundstein på telefon 41227610 eller fg. Teamleder for IT/MILSIK Jakob Lüth på telefon 72852337.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937 eller mail: fps-mnc@mil.dk
Ansøgningsfristen er den 13. august 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart i uge 34. Stillingen er til besættelse 1. oktober 2023 eller snarest herefter.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om beredskabsstyrelsen
"Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Bered-skabsstyrelsen Teknisk Skole i Tinglev og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet."
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184534&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876746