Engageret socialfaglig konsulent/fagspecialist til alsidig stilling indenfor det specialiserede voksenområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med socialfaglige myndighedsafgørelser? Og er du skarp på Serviceloven, har strategisk forståelse, er samarbejdsorienteret og vil understøtte og udvikle vores myndighedsområde? Så har vi stillingen til dig.

I Center for Psykiatri og Handicap tilbyder vi et spændende og afvekslende job i konsulentteamet, hvor vores hovedfokus er en samlet og koordineret indsats for borgerne. Du får gode, tætte kollegaer og kommer til at arbejde i et socialfagligt miljø.

Et stærkt fagligt team 
Du bliver en del af vores team der er bestående af en udviklingskonsulent, en tilbuds- og forhandlingskonsulent og en myndighedsleder. Vi refererer alle til vores centerchef. Vi er et team som løser mange opgaver inden for det specialiserede voksenområde med myndighedsopgaver, udviklingstiltag og tværfaglige opgaver. Vi har et stærkt fagligt fællesskab, som indebærer, at vi sparrer med hinanden for at få opgaverne løst på den bedste måde. 

I Center for Psykiatri og Handicap er vi udover konsulentteamet organiseret med et myndighedsteam med socialrådgivere og et administrationsteam, som er på Rådhuset. Her udover har vi et aktivitets- og værested, et Rusmiddelcenter, et bostøtte-team, 3 bofællesskaber og et botilbud for psykisk og fysisk udviklingshæmmede.

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • Holde dig ajour på lovgivningen og videreformidle Ankestyrelsens praksis på baggrund af ankesager og principafgørelser
  • Understøtte myndighedsområdet i tæt sparring med myndighedsleder og rådgiverne
  • Sikre rådgivning, prioritering og koordinering af opgaver
  • Understøtte fremdrift i sagerne på teammødet. Det er myndighedslederen der rammesætter og leder mødet
  • Deltage i møder sammen med rådgiver i komplekse sager
  • Udvikle og sikre fremdrift i det tværfaglige samarbejde
  • Understøtte en ensartet systematik i samarbejde med superbrugeren i NEXUS
  • Vedligeholde og videreudvikle arbejdsgange og retningslinjer
  • Understøtte at de ledelsesmæssige strategier bliver praktiseret i hverdagen
  • Sikre kvalitetskontrol og ledelsestilsyn

Dine faglige og personlige kompetencer
Vi forventer, at du har en socialfaglig uddannelse og erfaring fra myndighedsarbejde på det specialiserede voksenområde. Du motiveres af alsidige og afvekslende opgaver, høj faglighed og udviklingsarbejde. 
Du kan være faglig koordinator eller en dygtig socialrådgiver på det specialiserede voksenområde med solid erfaring eller særlige kompetencer, som er klar til næste skridt i din karriere. Du kan også være cand.soc i Socialt Arbejde med kendskab og interesse i det specialiserede voksenområde.

Vi lægger særligt vægt på at du:

  • Er opsøgende og tager ansvar for at følge opgaverne til dørs
  • Er god til at skabe relationer til dine kollegaer og samarbejdspartnere
  • Har gode kommunikative evner både i skrift og tale
  • Er en udpræget holdspiller som forstår, at resultaterne på dette område skabes via samarbejde og vidensdeling 
  • Er effektiv, struktureret og bevarer jordforbindelsen – også når det går stærkt
  • Kan arbejde i storrumskontor, hvor der til tider kan være mange mennesker
  • Har humor og gode samarbejdsevner, der bidrager til den gode stemning på kontoret
  • Ser mulighederne og har en positiv og idérig tilgang til hverdagens udfordringer

Du bliver en del af et fællesskab
Når du starter vil du få en god introduktion via vores on boarding program og bliver koblet på en kollega-mentor som kan sparre med dig løbende. Vi har faglige udviklingsdage, mandagskaffe. Vi arbejder som udgangspunkt til kl. 18 hver mandag og hver fredag er der ”digital fredag”, som betyder, at vi arbejder hjemmefra frem til kl. 13. 

Vi har fleksibilitet i hverdagen og mulighed for at arbejde hjemmefra – så længe det er koordineret i teamet.

Fredensborg Kommune har flere personalegoder, fx en medarbejder- og kunstforening, sundhedsordning, fitnesslokale, den årlige DHL-stafet og ikke mindst en god kantine, hvor du også kan købe mad med hjem. Yderligere har vi elcykler og elbiler som du kan bruge, når du skal rundt til møder. 

Løn – og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og til besættelse pr. 1. maj 2024. Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og dine kompetencer og erfaring.

Ansøgningsfrist

Søndag den 3. marts 2024.

Samtaler

Der holdes samtaler mandag den 11. marts 2024, på Fredensborg Rådhus, Egevangen 3b, 2980 Kokkedal.

Ønsker du mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte Myndighedsleder Mette Meyer på tlf. 21595127 eller Centerchef Marianne Mandal på tlf. 23678926. 

På www.fredensborg.dk kan du få uddybende informationer og viden om kommunen, dens strategier, politiske og administrative ledelse samt struktur, økonomi og aktiviteter. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5989968

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet