Engageret rådgiver eller HK’er med interesse for voksen/social-området

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du vil være en del af et socialrådgiverteam, hvor der hersker et stort fagligt engagement krydret med kollegialt sammenhold, læser du det rette opslag. 
Sammen med dig, vil vi arbejde for at mennesker med handicap og sociale udfordringer tilbydes den rette hjælp, gennem relevante indsatser, fordi alle har ret til et meningsfuldt liv.

Kort om organiseringen

Voksenteamet består af 9 rådgivere, der med primær ramme indenfor Servicelovens område, arbejder med voksne borgere, der har komplekse handicaps, psykiske lidelser og sociale udfordringer.
Vi arbejder alle ud fra en rehabiliterende og løsningsfokuseret tilgang, i kombination med VUM 2.0, som skabelon for vores sagsbehandling. 

Vi er i fuld gang med at implementere en ny team-struktur, således at vi i højere grad bliver fælles om at løfte de forskellige opgaver i teamet, samtidig med at alle i får større mulighed for at bringe egne ressourcer og interesser i spil. Vi tror på at vi i fællesskab kan udvikle os, både fagligt, som menneske og som kollega.

Vi søger specifikt efter nye kolleger til følgende to teams:

  • Team 2 varetager sagsbehandling og opfølgning vedr. beskyttet beskæftigelse (SEL §103), samværs- og aktivitetstilbud (SEL §104) samt længerevarende botilbud (SEL §108 og ABL §105).
     
  • Team 3 varetager sagsbehandling og opfølgning vedr. aflastning/afløsning (SEL §84), BPA/hjælperordninger (SEL §§95, 96), ledsagerordning (SEL §97), kontaktperson til døvblinde (SEL §98) samt merudgifter (SEL §100). 

    En del af opgaverne i team 3 omhandler beregninger af merudgifter og budgetter, hvorfor du vil være særlig attraktiv hvis du har flair for tal eller hvis du har interesse for mere administrativ sagsbehandling, i samarbejde med de nuværende rådgivere i teamet.

Dine primære funktioner vil være at 

  • yde rådgivning og vejledning, særligt indenfor eget team, men også mere generelt
  • behandle ansøgninger om støtte, herunder udrede borgers støttebehov og udarbejde faglige vurderinger 
  • indstille til visitation og videreformidle afgørelserne deraf
  • kommunikere mundtligt og skriftligt med borger, pårørende og samarbejdspartnere 
  • sørge for koordinering og opfølgning på igangværende indsatser, både internt i kommunen og eksternt

Hos os får du lige det mere

Du kan glæde dig til at blive en del af et fagligt anerkendende fællesskab med plads til personlig og faglig udvikling. Vi sørger for et introduktionsprogram, hvor vi tager afsæt i dine behov og motivationsfaktorer. Dine kollegaer er klar med faglig sparring, ligesom du vil få glæde af samarbejdet med konsulenter og ekstern supervision. 
Du kan se frem til en hverdag med afvekslende opgaver i et socialfagligt spændende og udfordrende job, hvor du får hjælp til at prioritere i dine opgaver og blive klædt på til næste skridt i din nærmeste udviklingszone. 
Skal du have privat- og arbejdsliv til at gå op, så tilbyder vi også fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage ugentligt (rådhuset er lukket fredage, hvor alle arbejder hjemmefra). 

Vi vægter et tæt og uhøjtideligt kollegaskab, bl.a. i form af ugentlige fællesmorgenmad og kagepause og vores frokostpauser foregår samlet med plads til hyggelige ikke-faglige snakke.

Dine kvalifikationer

  • du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler (eller lige ved at være det)
  • du kan også være HK-uddannet, med lyst og mod på en kombination med en mere socialfaglig retning 
  • du er en stærk kommunikator, både skriftligt og mundtligt
  • du har en anerkendende tilgang til borgerne, samtidig med at du formår at varetage rollen som myndighedsforvalter
  • du er fagligt engageret og pligtopfyldende
  • du kan samarbejde konstruktivt med mange forskellige mennesker i forskellige arenaer
  • du deler din viden og bidrager til fællesskabet

Din kommende arbejdsplads

Din kommende arbejdsplads er fysisk placeret på Fredensborg Rådhus i Kokkedal, tæt på motorvej og offentlige trafikforbindelser og gratis parkering samt mulighed for ladning af el-bil tæt på. Rådhuset har desuden en skøn kantine med en sund og varieret buffet, motionsrum, gratis medarbejderklub samt diverse tilbud- og rabatordninger. 

Løn og ansættelsesforhold

Begge stillinger er på 37 timer ugentligt, med ansættelse den 1. juli 2024 eller snarest derefter.
For den rette kandidat, er vi åbne for deltidsansættelse.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og med udgangspunkt i principperne om Ny Løn.
Ved tilbud om ansættelse vil der blive indhentet reference samt straffeattest.

Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Myndighedsleder Mette Meyer mobil på 21 59 51 27 eller faglig koordinator Michelle Løwe på 61 13 50 48.
 

Hvis du stadig læser med og kan se dig selv i jobbet, ser vi frem til at læse din ansøgning!
I din ansøgning må du desuden meget gerne angive hvilket team du tænker vil matche dig bedst.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 23. maj 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes på Fredensborg Rådhus, tirsdag den 28. maj 2024.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredensborg Kommune, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043469

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet